» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با نماینده ولی فقیه در استان
 
 
نماینده ولی فقیه در همدان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان، نشست «کتاب‌خوان» را از الگوهای خوب و ارزشمند برای تسری بخشیدن در تربیت کتاب‌خوان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان روز شنبه دهم مرداد در دیدار با آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقیه در همدان ایجاد عدالت دسترسی به کتاب و توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق محروم و روستایی را از برنامه‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد.

زارعی افزود: تمام تلاش نهاد بر این است ویژگی‌های جمعیت شناختی و نیازهای مطالعاتی و منطقه‌ای را در این زمینه مورد توجه قرار دهد تا خانواده‌ها از آسایش و رغبت فرزندان خود در مراجعه به کتابخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار کرد: جایگاه روحانیت، ائمه جماعات و به ویژه امام جمعه در بین مردم از شأن و محبوبیت خاصی برخوردار است لذا خواهشمندیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش نهضت مطالعه مفید از این پایگاه مهم در مناسبت‌های ملی و مذهبی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، کتاب پر محتوای مربوط به این مناسبت‌ها را معرفی و بر عمق آگاهی عموم مردم افزوده شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نیز در این دیدار تربیت کتاب‌خوان را از محوری‌ترین موضوعات در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: باید به تناسب رشد فضای کتابخوانی و انتشارات کتاب، در حوزه تربیت کتاب‌خوان نیز برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی اجرای نشست «کتابخوان» را از الگوهای خوب و ارزشمند در این زمینه دانست و گفت: طرح‌های نوآورانه‌ای چون کتاب‌خوان نمونه‌های خوبی برای تسری بخشیدن در این حوزه است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه باید در زمینه راهکارهای جذاب در جذب کتاب‌خوان به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کرد، بیان کرد: بر این اساس والدین ضمن ترغیب برای مطالعه و میل لازم برای کتابخوانی، فرزندان را برای حضور در کتابخانه‌ها برای انس با کتاب تشویق می کنند تا به تدریج این امر تبدیل به یک فرهنگ غالب شود.

وی یکی از ارگان‌های اثرگذار در کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را آموزش و پرورش دانست و افزود: در این مجموعه که جمعیت میلیونی از فرزندان ایران اسلامی در آن مشغول به تحصیل و یادگیری هستند، باید در یک طرح مشترک به یاری کتابخانه‌ها آمده و این معروف مهم را اشاعه دهند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 8:46 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.